Něco víc o tomto autě
Osobní automobily Škoda Rapid a Rapid 130 jsou dvousedadlové, s nouzovými sedadly pro další dvě osoby, dvoudvéřové s celkovou karosérií a s pohonem zadních kol. Převážná čast orgánů strojového spodku je společná s vozy Škoda 105, 120 a 130 L. Nová je spojka s talířovou pružinou, pětistupňová převodovka (Rapid 130), úhlová kyvadlová zadní náprava, hřebenové řízení a brzdová soustava se čtyřpístovými kotoučovými předními brzdami. |
Vůz Škoda Rapid 120 a Rapid 130 se vyráběly od 8. 1984. Vůz škoda Rapid 120 se vyráběl do 7. 1986. |
Osobní automobily Škoda Rapid 135 a Rapid 136 jsou odvozeny z vozu Škoda Rapid 130, s motory s osmikanálovou hlavou válců z hliníkové slitiny, s pětistupňovou převodovkou a s úhlovou kyvadlovou zadní nápravou. |
Rozměry vozu Rapid 120, 130, 135, 136 |
rozchod kol vpředu |
1 390 mm |
rozchod vzadu |
1 350 mm |
rozvor náprav |
2 400 mm |
délka vozu |
4 200 mm |
šířka vozu |
1 610 mm |
výška vozu |
1 380 mm |
světlá výška při pohot. h. |
175 mm |
při celkové h. |
120 mm |
Hmotnosti a zatížení vozu |
vlastní |
840 kg |
pohotovostní |
890 kg |
celková |
1 240 kg |
přední náprava |
520 kg |
zadní náprava |
720 kg |
užitečná |
350 kg |
přívěsu nebrzd. |
400 kg |
brzděného u 120 |
700 kg |
brzděného od 130 |
750 kg |
Spojka |
druh |
třecí, s jedním kotoučem a s talířovou pružinou |
vypínání |
přímé, kapalinovým převodem |
Převodovka |
Rapid 120 |
Rapid 130, 135, 136 |
druh |
s čelnímy ozubenými koly a zubovými synchronizačnímí spojkami |
počet rychlostí |
4 vpřed a 1 zpětná |
5 vpřed a 1 zpětná |
převodové poměry |
|
- čtyřstupňová |
I-3,8;II-2,12;III-1,41;IV-0,96;zpětný chod - 3,27 |
- pětistupňová |
I-3,8;II-2,12;III-1,41;IV-1,08;V-0,83;zpětný chod - 3,27 |
Zadní náprava |
druh |
hnací, úhlová kyvadlová s rozvodovkou v bloku s převodovkou |
stálý převod v rozvodovce |
4,22 |
3,90 |
Přední náprava |
druh |
lichoběžníková s nosnou nápravnicí |
pérování |
vinutými pružinami s tlumením teleskopickými tlumiči a příčným torzním stabilizátorem |
Řízení |
druh |
hřebenové s řídicími tyčemi |
celkový rejd |
3,8 otáček volantu |
Kola a pneumatiky |
rozměr ráfku |
4,5 J x 13; 5J x13 |
rozměr pneumatik |
165 R - 13 nebo 185/70 R 13 |
Brzdy |
nožní - provozní |
kapalinová, dvouokruhová, kolová, přední čtyřpístová kotoučová, zadní bubnová, s posilovačem brzdného účinku |
ruční parkovací |
mechanická s lany na zadní kola |
brzdicí plocha |
vpředu 116 cm2
vzadu 385 cm2 |
Elektrická zařízení |
rozdělovač
|
Pal-Magneton 443.213.204.540 |
Karosérie |
druh |
celokovová, samonosná, uzavřená, dvoudvéřová |
počet míst na sedadlech |
4 |
prostor pro zavazadla |
hlavní - 0,28 m3
příruční - 0,12 m3 |
vytápění |
teplovodní |
Karosérie |
motor |
tlakové; vodní čerpadlo a alternátor tukem; rozdělovač nakapáním oleje |
převodovka a rozvodovka |
rozstřikovací |
zadní náprava |
ložiska kol trvalou tukovou náplní |
přední náprava |
ložiska kol tukem; ostatní ložiska bez mazání: utěsňování tukem tlakovými maznicemi |
řízení |
převodovka řízení olejovou náplní; soutyčí bez mazání, utěsnění montážní tukovou náplní |
ostatní strojní části |
nakapáním oleje a tukovou náplní |
Množství provozních hmot |
motor bez chladiče oleje |
4,0 l max. - 2,5 l min oleje |
s chladičem oleje |
4,6 l max. - 3,0 l min. oleje |
převodovka a rozvodovka |
|
čtyřstupňová |
1,75 l oleje |
pětistupňová |
2,4 l oleje |
převodovka hřebenového řízení |
0,15 l oleje |
brzdy a spojka |
0,55 l brzdové kapaliny |
palivová nádrž |
37 l benzínu |
chladicí a topný systém |
11,5 l nízkotuhnoucí kapaliny |
ostřikovač čelního okna |
2,5 l nízkotuhnoucí kapaliny, popř. vody |
![fotografie auta, kliknutím okno zavřete fotografie auta, kliknutím okno zavřete](http://www.auta5p.eu/muzea/muzeum_skoda_2003/smb_089.jpg)
|